Pyramid Learning Center este o asociație diferită din cel puțin două motive:

Suntem singurul centru acreditat din România ce implementează metoda PECS și Abordarea Piramidală a Educației.
Pyramid Learning Center are o abordare personalizată pentru fiecare tânăr si copil. Terapia și ritmul de lucru sunt adaptate nevoilor acestora și nu invers.

PLC a luat ființă în martie 2014 și suntem prezenți în Oradea. Centrul servește copii și tineri care învață să comunice, să răspundă și să inițieze interacțiuni în ciuda diagnosticelor și barierelor cauzate de acestea.

Terapeuții noștri pregătiți și devotați aduc bucurie și speranță în viața a zeci de familii.

Suntem un grup de specialiști dedicați și instruiți la cele mai înalte standarde, pentru a schimba viețile copiilor și tinerilor prin intervenție de calitate, oferindu-le șansa să dezvolte abilitățile necesare pentru o viață de adult cât mai independentă și fericită.

Misiune

Dorința și misiunea noastră este de a echipa fiecare persoană cu abilitățile necesare pentru a trăi o viață demnă și respectată într-o societate unde talentele și vocațiile lor sunt apreciate și practicate in folosul propriu dar și al comunității. Facem acest lucru implementând cele mai actuale metode de intervenție și terapie care sunt validate la nivel internațional.

Viziune

Ne dorim să transformăm dizabilitatea în abilitate oferind educație de calitate, perseverență în terapie și dragoste pentru fiecare beneficiar.

Știm că fiecare individ este unic și complex, de aceea abordarea noastră se bazează pe nevoile individuale și personalizate ale fiecărei persoane. Terapia și ritmul de lucru sunt adaptate nevoilor acestora și nu invers.

Ce facem la PLC?

Evaluare și Psihodiagnostic

Prin evaluare se întelege observarea clinică, interviul cu persoana sau familia (în cazul copiilor care nu au dezvoltat limbaj functional) și aplicarea de teste clinice specifice. În urma evaluării aflăm detalii precise ale ariilor de dezvoltare unde este nevoie să intervenim prin procesul terapeutic cât si a abilităților existente de care ne putem folosi pentru a construi o bază solidă. Cele mai multe cazuri implică și un diagnostic medical, extrem de important, din cauza factorilor de comorbiditate asociați unui diagnostic neurologic sau genetic.

ABA Funcțională

Este știința ce se ocupă de studiul comportamentului uman având o reprezentarea clară și sistematică a modului de a descrie, a observa și a măsura comportamentul. ABA Funcțională se referă în mod direct la abordarea intervenției terapeutice și predarea abilităților critice de învățare în medii de viața reale, in situații reale folosind materiale si concepte funcționale în viața de zi cu zi a persoanei.

Comunicare funcțională - PECS

PECS este cea mai răspândită metodă de comunicare alternativă și augmentativă la nivel internațional si una din cele mai eficiente metode de intervenție în dezvoltarea comunicării funcționale și a limbajului (ABAI 2011). Un procent mare al copiilor afectați de o formă de dizabilitate implică lipsa unui limbaj funcțional în primii ani de viața. De aceea, este nevoie să folosim metode de comunicare alternative și augmentative pentru a oferi persoanei o formă prin care să își îndeplinească nevoile și dorințele.

Logopedie

Logopedia este una dintre metodele clasice și eficiente în tratarea, dezvoltarea și corectarea limbajului vocal. Pentru un progres real este nevoie ca persoana să aibă însușite abilități de imitație vocală dar și motrice, abilități de ascultare și contact vizual susținut. Logopedia este utilizată în numeroase tulburări de limbaj și pronuntie.

Terapie ocupațională și senzorială

Terapie ocupațională
Este procesul care ajută persoana să realizeze activități prin intervenții specifice, menite să dezvolte abilități ce promovează sanătatea, prevenirea pericolelor, descoperirea vocațiilor și de a înbunătății, menține sau restabilii gradul de independență in toate aspectele vieții.

Intergrare senzorială
Este o teorie care descrie modul în care procesul neurologic de prelucrare și integrare a informațiilor senzoriale din organism și din mediul înconjurător contribuie la reglarea emoțională, învățarea, comportamentul și participarea la viața de zi cu zi. Integrarea senzoriala, contribuie la înțelegerea modului în care senzația afectează învățarea, dezvoltarea social-emoțională și procesele neurofiziologice.